Trafikverkets Logotyp

Trafikverket har ersatt Banverket och Vägverket

Den 1 april 2010 bildades Trafikverket. Vår uppgift är att planera och utveckla ett effektivt och hållbart transportsystem. All information på banportalen.se förs successivt över till trafikverket.se. Besök gärna www.trafikverket.se

 
logotyp

logotyp

 

Information flyttad till trafikverket.se

Större delen av informationen från Banportalen finns istället på Trafikverkets externa webbplats. Besök trafikverket.se och använd gärna sökmotorn för att hitta det som du söker.
Gå till www.trafikverket.se


Inloggning till system och tjänster kvar på Banportalen

Du loggar fortfarande in till Banportalens system och tjänster från den här webbplatsen. Klicka på Logga in-länken uppe till höger på sidan.

Fungerar inte inloggningen? 
Ring Trafikverkets användarstöd, telefon: 010-125 10 10.

Saknar du användarkonto och behörighet? 
Läs om hur du gör med ansökan om användarkonton och behörigheter.

Nyheter

Säkerhetsuppdatering torsdag–fredag 12–13 maj 2016-05-12 Torsdag 12 maj klockan 16.30.00 påbörjas säkerhetsuppdateringen av alla persondatorer. Du kan flytta fram uppdateringen som längst till klockan 20.00, då den blir tvingande. Flera akuta säkerhetsuppdateringar gör att vi behöver tidigarelägga införandet. Operativa datorer på verksamhetsområdena Trafikledning och Underhåll är uppdelade i två grupper: Grupp 1: fredag 13 maj, uppdateringen påbörjas klockan 01. Grupp 2: fredag 13 maj, uppdateringen påbörjas klockan 03. Du kan flytta fram uppdateringen och omstart som längst i fyra timmar, då den blir tvingande. Bärbara datorer som inte är fast uppkopplade och i gång får säkerhetsuppdateringen aktiverad nästa gång de kopplas upp mot Trafikverkets nät. Om datorn inte har varit uppkopplad under uppdateringsperioden installeras säkerhetsuppdateringen automatiskt nästa gång du slår på datorn. Uppdateringen sker i bakgrunden och kräver omstart. Du får information om detta. Det kan tillkomma säkerhetsuppdateringar från föregående månad, som inte har installerats på grund av exempelvis frånvaro. Servrar hanteras i närmaste servicefönster förutom Citrix som hanteras i likhet med klienterna.